ICT NWT s.r.o.

Upgrade Skype pro firmy na Microsoft Teams

Kdy upgrade proběhne?

Skype bude odstraněn z předplatného O365 v průběhu roku 2019. Přesný datum zatím není znám, každý tenant O365 upgraduje individuálně. Správci prostředí O365 budou upozorněni prostřednictvím série e-mailů a zpráv publikovaných v Centru Office 365. Až k upgradu dojde, bude na Microsoft Teams upgradován celý tenant včetně všech uživatelů. Před naplánovaným datem upgradu jej může správce na nějakou dobu odložit, anebo provést sám ihned.

Odstraněním Skype z předplatného Office 365 o žádná data nepřijdete, historie Skype konverzací bude uložena, jak jste zvyklí, v aplikaci Outlook – složka Historie konverzací. Nové konverzace proběhlé v Microsoft Teams budou na stálo uloženy přímo v okně chatu.

Co se stane, když budou uživatelé upgradováni?

Po upgradu se aplikace Teams stane výchozím klientem uživatelů pro chat, hlasové služby a online schůzky v Office 365.

Když jsou uživatelé upgradováni na Teams:

  • Jejich klient Skypu pro firmy bude deaktivován a veškeré chaty a hovory budou směrovány do Teams.
  • Veškeré schůzky ve Skypu pro firmy naplánované před upgradem budou funkční, ale všechny nové schůzky už budou naplánovány v Teams. Dříve naplánované schůzky ve Skypu pro firmy budou propojeny přes desktopového klienta Skypu pro firmy nebo aplikaci Skype Web App.
  • Pokud se uživatelé pokusí přihlásit ke Skypu pro firmy, budou upozorněni, že proběhl upgrade na Teams.
  • Automaticky by mělo dojít k převedení interních kontaktů ze Skype pro firmy do Microsoft Teams (s tímto převedením mohou mít problémy zařízení na ioS). Externí kontakty bude nutné přidat ručně – pro přidání externích kontaktů je nutné v tenantu povolit přístup hosta, návod pro administrátory na straně 2.

POZOR: Nedojde k odinstalaci klienta Skypu pro firmy z počítačů uživatelů. Uživatelé nebo správci IT budou muset odinstalovat klienta Skypu pro firmy ze svých zařízení ručně.

Návod pro administrátora na povolení přístupu hosta do Microsoft Teams:

Přihlaste se na www.office.com a přejděte na SPRÁVCE. V admin centru klikněte na CENTRUM PRO SPRÁVU – TEAMS A SKYPE – v novém okně NASTAVENÍ NA ÚROVNI ORGANIZACE – PŘÍSTUP HOSTA a zapněte POVOLIT PŘÍSTUP HOSTA V APLIKACI TEAMS. Upravte ostatní pole dle potřeb a uložte.

Návod na chat v Microsoft Teams:

Microsoft Teams není jen aplikace na chat a videokonference, v Teams lze řídit týmy, projekty, přehledně vést poznámky z porad, sdílet dokumenty Word, Excel, Powerpoint a další a spolupracovat na nich v reálném čase, komunikovat s kolegy odkudkoliv a z jakéhokoliv zařízení. Díky integrovaným aplikacím Office 365 budete mít vše na jednom místě.

S postupnými aktualizacemi tento nástroj s sebou nabral několik nových funkcí a vychytávek. Dnes už Teams umí například překládat příspěvky, sdílet polohu, umožňuje nahrávat a sdílet zvukové zprávy, obsahuje i kamerový modul s anotací obrazu – mají pomoci chránit citlivé údaje v rámci organizace a poskytnout bezpečnější alternativu k aplikacím pro chat.

 

Co všechno umí Microsoft Teams?

 

  

Pro Vás a Vaše zaměstnance jsme připravili toto školení:

Školení – Komunikace v Microsoft Teams (cca 1h)

Obsah školení:

  • představení aplikace Microsoft Teams a porovnání se Skype for Business
  • přidání interních a externích kontaktů do aplikace
  • chat s uživateli, posílání souborů, aktivita
  • videokonference, nastavení hovorů, sdílení plochy, prezentací, nahrávání rozhovoru – propojení se Stream, rozostření pozadí videa, poznámky ze schůzek, …
  • představení dalších možností aplikace Microsoft Teams

Cena školení: 1 900 Kč bez DPH

(c) 2024 ICT NWT s.r.o.