Onedrive je cloudové uložiště, které slouží pro ukládání fotek, videí, dokumentů či celých složek. Soubory, které vložíme na Onedrive nám nezabírají místo na pevném disku, ale jsou uloženy v cloudu Microsoftu (serverech Microsoftu). Díky tomu jsou pro nás dokumenty dostupné kdykoliv, odkudkoliv a z jakéhokoli zařízení (počítač, tablet nebo mobil s přístupem k internetu). Zároveň jsou naše dokumenty v bezpečí, takže pokud se nám například počítač poškodí, nemusíme se bát, data si můžeme lehce obnovit z Onedrive.
Existují 2 typy onedrive:
Jak synchronizovat Onedrive s počítačem?
Přihlásíte se na https://portal.office.com/, otevřete ONEDRIVE a klinete na SYNCHONIZOVAT.
Tímto krokem budete mít své dokumenty dostupné jak online (přes web), tak offline (přes průzkumníka v pc).
Jak nasdílet soubory kolegům?
Onedrive pro firmy je osobní prostor uživatele, nikdo z firmy neuvidí Vaše data, pokud mu soubor nenasdílíte.
Pro sdílení vyberte soubory, které chcete sdílet, nastavte si, zda chcete, aby si uživatelé mohli soubor prohlížet nebo ho i upravovat, vepište emailové adresy a klikněte na poslat.
Jak se vrátit o verzi, dvě, tři, … zpět
Víte proč při upravování souboru, který leží na Onedrive nenajdete tlačítko ULOŽIT? Protože Onedrive automaticky ukládá každou změnu, kterou v dokumentu uděláte. Nemusíte si tedy myslet na průběžné ukládání a můžete v klidu pracovat. Ale co když se chcete vrátit do verze, která byla před týdnem? Před měsícem? Či rokem? Nemusíte se bát, Onedrive tohle také umí…
Pravým tlačítkem kliknete na dokument a HISTORIE VERZÍ. Jednotlivé soubory můžete porovnávat a jakýkoliv dokument označit za nejaktuálnější.
V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte na e-mailu vendula.bezrucova@nwt.cz nebo telefonu + 420 607 089 775